Dva podrobné výzkumy s více než 3 000 respondenty si nechalo vytvořit město Brno. Výzkumy byly rozděleny na dvě části. Jedna část ze zabývala jeho image v zahraničí. Druhá na turistickou poptávku týkající se města. Obě mají pomoci ve zvýšením návštěvnosti v budoucích letech. Město by chtělo návštěvnost zvýšit o 25 %. Konkrétně o 20 % u domácích a o 30 % u zahraničních návštěvníků.
„Hlavním cílem Analýzy turistické poptávky města Brna je přesně a podrobně popsat turistickou návštěvnost města. A to především z hlediska skladby návštěvníků, důvodů jejich návštěvy, způsobu dopravy nebo toho, jak tráví v Brně volný čas. Data získaná průzkumem image města poté využijeme pro lepší a efektivnější plánovaní marketingových kampaní v zahraničí, které budou probíhat v následujících letech,“ uvedla radní pro oblast marketingu a cestovního ruchu Petra Rusňáková.
V prvním dotazníku, ve kterém odpovědělo na 1 520 respondentů z České republiky i ze zahraničí, se analyzovala turistická poptávka Brna.
Z dotazníku vyplynulo, že 89 % všech zahraničních turistů pochází z Evropy. Navíc skoro polovina z 89 % přijela z některého ze sousedních států (Slovensko, Polsko, Rakousko, Německo). Následných 7 % přijelo z Asie a zbylé 4 % z Ameriky. U tuzemských návštěvníků převažují turisté z Moravy, těch bylo na 73 %. Z Prahy například jen 6 %.
„Pro návštěvníky jsou nejatraktivnější centrum města a Špilberk. Nabídka města je ale pestrá, o čemž svědčí široké spektrum cílů návštěvníků – památky, restaurace, výstaviště, přehrada, nákupní destinace a další,“ popsala Barbora Podhrázská, vedoucí Kanceláře marketingu a zahraničních vztahů MMB.
Dobrou zprávou je, že do Brna má chuť se vrátit 86 % návštěvníků, zatímco proti byla jen 3 %.
Druhé dotazníkové šetření s názvem Image města Brna se pak zaměřilo právě na návštěvníky ze sousedních zemí, kde odpovědělo na 1 500 respondentů.
Z názorů respondentů vyplynulo, že je Brno město přátelské, historické a kulturní.
Například Slováci jej popisují jako zábavné a živé, nepřijde jim však dostatečně autentické. Němci a Rakušané pak vyhledávají kulturní zážitky, zábavu nebo nákupy.
Více informací o výzkumech se dočtete zde: https://data.brno.cz
Napsal/a: Tomáš
Zdroj: TZ MMB
Foto: Ivo Rigl