Aqualand Moravia s letošní letní sezónou oslaví desetiletý provoz. Poprvé otevřel své brány návštěvníkům v roce 2013. Za deset let se aquapark více než dvojnásobně zvětšil, počet atrakcí vzrostl a dnes dohromady čítají 2 km dlouhou jízdu, což odpovídá pětinásobku dráhy národního atletického stadionu. Do letošní letní sezóny Aqualand Moravia vstoupí v sobotu 1. července 2023. Téma? Retro. Už nyní v tropických dnech má aquapark otevřenou část letního areálu.
Jednička mezi turistickými cíly v Jihomoravském kraji zahájí s prázdninami letní sezónu. Uplyne navíc 10 let od otevření, protože svoji premiéru měl Aqualand Moravia právě s letní sezónou, a to v roce 2013. Od jeho otevření se rozměr aquaparku více než zdvojnásobil. „Za deset let provozu jsme postupně investovali do rozvoje, i letos otevíráme nový komplex Tutti Frutti, který nabízí tři nové atrakce pro děti už od zhruba 2 let věku. Pokud bychom se ohlédli za deseti lety, které má aquapark za sebou, za tu dobu jsme postavili Dětský vodní hrad se 4 tobogány, chytrý tobogán jezdící do kopce High Five, Klidnou řeku, Nafouknutý svět s deseti atrakcemi, termální bazény Romulus a Remus, Splash Park uvnitř i venku, Lavatio bazén a také několik gastro provozů, včetně dvou vodních barů. Začínali jsme na 9 gastro provozech, dnes jich je 15. Nově od otevření vzniklo také celé wellness Pálava ve druhém patře, Denní lázně, Solná terapie a Dětská odpočívárna. A v neposlední řadě také hotel Aqualand Inn, který je hned vedle nás,“ vyjmenovává zásadní novinky za deset let provozu ředitel Aqualandu Moravia Petr Pavlacký. Aquapark funguje nepřetržitě, tedy po celý rok. Jeho „stopkou“ byla pandemie COVID-19, kdy měl Aqualand Moravia souhrnně zavřeno téměř 11 měsíců.
Další avizovanou investicí Aqualandu Moravia je stavba nového hotelu mezi tobogány. „Nový hotel je aktuálně v projektové fázi. Veškeré investice a plány zbrzdila pandemie, poté vzrůstající náklady na energie. Věříme, že nyní se budeme moci plně opět ponořit do realizace plánovaných projektů. Nový hotel je jedním z našich bližších velkých plánů. Dále také dostavba nové letní části, kde bude navazovat také divoká řeka s výtahem pro rafty a spousta dětských atrakcí. Do stavebních prací se pustíme hned, jak bude jasné, že má aquapark za sebou náročné časy. Samozřejmě je rozhodující letní sezóna, která nás nyní čeká,“ konstatuje Pavlacký. Kvůli situaci došlo též k pozastavení projektu stavby nového parkoviště.
Novinky v technologii: Recyklace vody, úspora 91 milionů litrů
Aqualand Moravia využívá geotermální vodu z místního vrtu hlubokého 1 450 metrů a též jezerní vodu. Nyní pořídil novou technologii, která umí recyklovat bazénovou vodu, čímž ušetří náklady a také životní prostředí. „Tuto novou technologii máme od začátku června, umí recyklovat vodu, čímž je celý náš provoz ekologičtější. Budeme používat méně vody a ušetříme také za náklady na energie. Klesne i samotná spotřeba. Máme spočítáno, že ušetříme 250 m3 vody denně, což je za rok zhruba 91 milionů litrů. Takový objem vody by stačil všem obyvatelům Česka zhruba na 5 dní pitného režimu,“ dodává Pavlacký.
Aqualand Moravia neplánuje na letní sezónu výrazné zdražování. „K výraznému zdražování jsme letos nepřistoupili. Změna v ceně vstupenek bude pouze kosmetická. Nabízíme také několik akcí, kdy lze vstupenky koupit velmi výhodně. Výhodné jsou také permice, kdy na tři vstupy je sleva 30 procent a na 5 vstupů celých padesát procent. Výhodné vstupenky nabízíme také na našem e-shopu,“ dodává Pavlacký. Návštěvníci se mohou také těšit na kratší letní fronty u vstupu do aquaparku, a to díky automatickým kioskům, které zrychlují odbavení.
Do Aqualandu dorazí i slavná německá skupina, jež hraje od roku 1992
Tématem letošního léta bude retro. „Vrátíme se tematicky do minulosti, nejen do minulého století, ale i do našich předešlých letních sezón. Pokaždé mělo dané léto své téma. A my se letos vrátíme k těm nejúspěšnějším z nich. Součástí bude například i retro výstava s předměty z dob minulých a vydáme i speciální pamětní bankovky s vizuálem 10 let Aqualandu Moravia. Chybět nebude série koncertů, animačních programů a dorazí i zahraniční hvězdy,“ popisuje zaměření letošního léta marketingový manažer Aqualandu Moravia Tomáš Svoboda. Současně během celého léta se mohou návštěvníci těšit na bohaté animační programy, soutěže či například taneční a sportovní aktivity.
Zmiňovaným zahraničním vystoupením bude německá skupina S.T.S.B. fka FUN FACTORY, která v aquaparku vystoupí 5. srpna, tedy přesně na 10. narozeniny Aqualandu Moravia. Návštěvníci se během léta mohou těšit na Den s akrobaty (15.7.), Kouzelný den (19.8.), kdy mezi tobogány vyčaruje tajemnou atmosféru dvojice kouzelníků Tomassiano a Kelly a humorné triky předvede oblíbený kouzelník Richard Nedvěd. Rozloučení s létem bude v duchu tance (2.9.), kdy do Aqualandu Moravia přijede mimo jiné tanečník ze StarDance Marek Dědík. Novinkou letošní sezóny bude i nový maskot v podobě zvídavého a nemotorného tučňáka. Jeho jméno vymyslí už letos v létě děti.
5. nejnavštěvovanější aquapark v Evropě
Aqualand Moravia se dlouhodobě drží s návštěvností před 700 tisíc lidí za rok na prvním místě nejnavštěvovanějších turistických cílů v Jihomoravském kraji, v rámci celého Česka je na sedmém místě. Vyplývá to z pravidelného žebríčku návštěvností, který agentura CzechTourism pravidelně publikuje. Aqualand Moravia získal také prestižní ocenění tobogánu High Five v rámci evropských cen. V celé Evropě je Aqualand Moravia za rok 2022 5. nejnavštěvovanějším aquaparkem.
Aqualand Moravia se svojí rozlohou 6 hektarů je velký zhruba jako třináct fotbalových hřišť. Je tak největším aquaparkem v Česku. Atraktivita jižní Moravy pomáhá také hotelu Aqualand Inn, který je hned vedle. Ten hlásí letos výraznou poptávku.
Zdroj a foto: Aqaualand Moravia