V souvislosti s havarijním stavem vozovny Komín předložil Dopravní podnik města Brna radním materiál, ve kterém popisuje návrh řešení nastalé situace. Tím je modernizace a rozšíření vozovny ve Slatině a následná výstavba nové vozovny v Komíně.
„Dopravní podnik si nechal zpracovat odborné posouzení vhodnosti sanace stávající budovy komínské vozovny nebo postavení nové. Druhá možnost se jeví jako vhodnější. Aby však zůstal provoz trolejbusů zajištěn, nejdříve zmodernizujeme a rozšíříme areál vozovny ve Slatině. Až bude část pro trolejbusy ve Slatině hotová, dojde na stavbu nové vozovny v Komíně,“ podotkl radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.
Dopravní podnik již modernizaci a rozšíření vozovny ve Slatině připravuje. S realizací by se mohlo začít v příštím roce s tím, že se v první fázi bude zaměřovat na část vozovny pro trolejbusy. Předpokládané náklady jsou 1,2 miliardy Kč, z nichž 578 milionů převede město Brno z projektu Pisárky III – vratná smyčka a 510 milionů Kč by se mohlo získat z Operačního programu Doprava 2021–2027. Město Brno by následně 116 milionů Kč doplatilo ze svého rozpočtu, a to až v roce 2028, kdy bude projet finalizován.
Nová vozovna v Komíně by měla vyrůst v letech 2026 až 2027. „Předpokládáme, že by se na financování podílelo město Brno, a to částkou 86 milionů Kč. Dále se bude dopravní podnik snažit o financování ze stejného operačního programu jako v předchozím případě,“ dodal Petr Kratochvíl.
Zdroj: DPMB
Ilustrační foto: Marosworks