Na tišší provoz tramvají, modernější trať a kvalitnější rozvody tepla se mohou těšit lidé v ulici Cejl. Dnes zahájily Teplárny Brno práce na výměně zastaralých parovodů za efektivnější horkovody. Na práce v létě naváže Dopravní podnik města Brna, který opraví další část tramvajových kolejí. Ode dneška opravy omezí řidiče, v létě čekají změny i cestující MHD.
Od 13. března se řidičům uzavřel pravý jízdní pruh směrem od centra v úseku od ulice Radlas po ulici Francouzská. Obousměrně neprůjezdná zůstane i část ulice Tkalcovská od křižovatky s Cejlem v úseku asi 150 metrů. Až do letních prázdnin zůstane zachován provoz městské hromadné dopravy. Řidiči ale musejí počítat s dočasným zrušením některých parkovacích míst v oblasti.
Krátkodobé nepohodlí pro lidi, kteří se rozhodnou touto částí Brna cestovat, bude vynahrazené kvalitnějšími dodávkami tepla pro obyvatele přilehlých ulic. Za dopravním omezením totiž stojí další fáze strategického projektu města – výměny zastaralých parovodů za horkovody. Zdánlivě nenápadná změna pod zemí má pro obyvatele Brna značné výhody. Horkovody pomáhají k efektivnějším a kvalitnějším dodávkám tepla, úsporu přináší nejen peněženkám, ale také životnímu prostředí. Horkovody zanáší ovzduší výrazně menším množstvím oxidu uhličitého než doposud využívané parovody. V neposlední řadě je novější způsob rozvodu tepla i bezpečnější.
„Snažíme se, aby stavební práce omezily komfort bydlení co nejméně, přesto se omlouváme za případné problémy. Rekonstrukce je však nutná, abychom zajistili co nejkvalitnější dodávku tepla,“ vysvětlil generální ředitel Tepláren Brno Petr Fajmon. Obyvatelům dotčených oblastí byly před zahájením prací distribuovány letáky s informacemi.
Hlavní akci na Cejlu představuje ale projekt Dopravního podniku města Brna, který vypukne v době letních prázdnin mezi ulicemi Soudní a Francouzská.
„Výměna kolejí navazuje na probíhající rekonstrukci Zábrdovického mostu. V létě se z něj budou odpojovat sítě, a tak by tramvaje po Cejlu stejně nemohly jezdit. Této situace jsme využili, abychom mohli opravit koleje, které už zde jsou ve zhoršeném technickém stavu,“ popsal ředitel DPMB Miloš Havránek. Koordinace obou stavebních akcí a jejich návaznost umožnila, aby se zmíněné úseky Cejlu rozkopaly pouze jednou. Bez domluvy mezi brněnskými Teplárnami a Dopravním podnikem by omezení lidem projíždějícím i žijícím ve zmíněné části Brna komplikovala život opakovaně.
Dopravní podnik města Brna opraví více než 500 metrovou trasu a postará se i o odvodnění a odhlučnění trati. Část ulice Cejl se uzavře, boční ulice budou z opačných směrů dostupné. Dopravní opatření v rámci MHD se dotknou tramvajových a některých autobusových linek až v červenci a srpnu. Veškeré práce v této oblasti budou hotové nejpozději v říjnu.
Zdroj a foto: MMB