//Práce na prodloužení tramvajové trati do kampusu v Bohunicích mohou začít

Práce na prodloužení tramvajové trati do kampusu v Bohunicích mohou začít

Stavbu tramvajové trati k univerzitnímu kampusu dnes slavnostně zahájili brněnská primátorka Markéta Vaňková a další představitelé města, zástupci Ministerstva dopravy ČR, Dopravního podniku města Brna, zhotovitele a další hosté. Poklepáním základního kamene odstartovali projekt, který po dokončení usnadní cestování mnoha lidem.

Prodloužení tramvajové trati uvítají nejen studenti a pedagogové Masarykovy univerzity, ale také zaměstnanci či pacienti Fakultní nemocnice Brno. Navýší se totiž přepravní kapacita a spojení kampusu s centrem města se zrychlí. Ulevit by se mělo i silniční dopravě.

Mimořádná je výše finanční dotace z evropských zdrojů. Při celkových nákladech 1,4 miliardy korun činí 1,157 miliardy a pokryje tak 85 procent nákladů.

Nová trať se od stávající odpojí v uzlu Osová a tramvaj poté projede hloubeným tunelem pod Mikuláškovým náměstím. Trať vyústí v ulici Netroufalky. Tunel dlouhý 619 metrů povede v hloubce až 9 metrů. Projekt počítá se zřízením dvou nových zastávek Nová Jihlavská (pod zemí) a Nemocnice Bohunice. „V těchto dnech jsme začali v oblasti ulic Jihlavská a Netroufalky provádět sondy na přeložkách jednotlivých sítí pro zjištění jejich skutečné polohy. Nejkomplikovanější bude přeložka kabelů společnosti E.ON, která musí být provedena bez přerušení napájení nemocnice,“ přiblížil Pavel Borek, generální ředitel firmy FIRESTA – FIŠER, rekonstrukce, stavby.

Kromě ní se na stavbě podílí také firma Metrostav. Stavební práce s sebou přinesou krátkodobé výluky na trolejbusové trati mezi zastávkami Osová a Nemocnice Bohunice a několikaměsíční výluku na tramvajové trati v úseku Švermova – Starý Lískovec. Poprvé by se lidé měli svézt tramvají na prodloužené trati v roce 2022.

Zdroj a foto: MMB