DPMB završil projekt plynofikace vozového parku. Posledních pět autobusů na stlačený zemní plyn totiž v uplynulých dnech dorazilo do vozovny ve Slatině. Ze zlínského závodu si dva nové vozy dovezli sami řidiči Dopravního podniku města Brna. Současně byl ve vozovně dokončen nový (v pořadí již čtvrtý) stojan na jejich plnění.
44 kloubových a 16 dvounápravových autobusů na CNG rozšířilo vozový park brněnského dopravního podniku. „Nákup vozů byl realizován ve třech etapách. Prvními vozy se mohli cestující svézt již na konci minulého roku. Jsem rád, že se všech šedesát vozů podařilo dodat včas. Věřím, že cestující v následujících tropických dnech ocení hlavně klimatizaci salónu. Naší snahou samozřejmě je, i nadále pořizovat vozy, ať už se jedná o tramvaje, trolejbusy nebo autobusy, právě s klimatizací,“ popsal generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Další výhodou těchto vozů je především jejich nízkopodlažnost. Šest desítek autobusů vyšlo na více než 498 milionů korun, z toho přes 80 % pokryje dotace z Integrovaného regionálního operačního programu EU. Vozy postupně nahradí starší typy, převážně autobusy KAROSA řady B961, B941 a Citelis 18m. Projekt plynofikace vozového parku DPMB odstartoval na jaře roku 2014, kdy ve vozovně Slatina začala výstavba plnicí stanice na CNG. Ve stejném roce pořídil DPMB prvních dvanáct autobusů. V roce 2015 se pak jejich počet rozšířil o dalších 88.
„Jsem rád, že jsme se do takto významného projektu pustili. Aktuálně máme polovinu autobusů právě na stlačený zemní plyn, který je alternativou k naftě. Navíc je provoz těchto vozů ekologičtější a levnější,“ uzavřel generální ředitel DPMB Miloš Havránek. Roční úspora ve srovnání s naftovými autobusy se předpokládá okolo 60 milionů korun ročně.
Zdroj a foto: Dopravní podnik města Brna