Město posledních několik let buduje své jméno i v zahraničí. Jednou ze zemí, kde se prezentuje, je Japonsko. Tamní klientela má pro Brno a jižní Moravu velký potenciál, díky kterému se můžou nadále rozvíjet. Město však nemíří na masovou či davovou turistiku, ale na „vzdělané“ jednotlivé turisty. V minulém týdnu se proto Brno prezentovalo hned na několika akcích po japonském ostrově Honšú a Kjúšú.
Hlavním cílem města na jeho prezentaci na největším veletrhu cestovního ruchu na světě Tourism EXPO Japan 2018 a na Czech Festivalu v Tokiu, který se uskutečnil o víkendu, bylo přitáhnout pozornost Japonců k novému možnému cíli jejich návštěv – regionu jižní Morava a Brnu. Vysvětlovali jsme jim proto, jak se sem nejlépe dostat, kde se ubytovat, najíst a co zažít.
Japonci, kteří na prezentace dorazili, přitom nevyhledávají masovou turistiku. Nechtějí navštívit Prahu – často ji už navštívili, a i když se jim líbila, raději znovu pojedou jinam. Cílem jejich cest se tedy stávají regiony, především pak jižní Morava.
Snaha Brna o svou propagaci v Japonsku se dle reakcí (a čísel) dlouhodobě daří – počet přijíždějících turistů z Japonska do Brna se loni oproti předchozímu roku zvedl o 70 procent. Díky tomu se region může rozvíjet: zvyšuje se počet pracovních míst, jsou více využívány služby, přinese mu to peníze.
Řetězec cestovního ruchu ve zkratce začíná u turistů, kteří se někde musí ubytovat. Hotely pak potřebují služby pro svůj provoz jako je dodávka potravin do kuchyně, praní prádla, údržbu areálů, zajištění kulturního programu a další. Na to navazují nabídky zážitkových a rekreačních aktivit, provoz sportovních areálů a kulturních zařízení. Na své si samozřejmě přijdou i provozovatelé půjčoven, kaváren, zábavních podniků či výrobci upomínkových předmětů, ale i správci muzeí, galerií, zámků v okolí, rozhledny.
Proč právě Japonsko? Protože Česká republika má v Japonsku velmi dobrý zvuk. Jména jako Mucha, Dvořák či Janáček nebo česká filharmonie jim nejsou neznámá. Lákají je velmi často kvalitní koncerty vážné hudby či opery, ubytovávají se v minimálně 4, ale spíše 5 * hotelích a miluji kvalitní jídlo. A to všechno jim může Brno nabídnout. Nelákáme tedy masové zájezdy, které Brnem doslova proletí, ale spíše individuální turisty, kteří brněnskou kulturní a gastro nabídku opravdu ocení.
Zdroj: MMB
Foto: Aneta Báčová