Kampaň statutárního města Brna nazvaná „Brno, co není“ sklízí úspěchy. V prestižní marketingové soutěži získala hned dvě zlatá ocenění, a to v kategorii „Veřejný zadavatel“ a „Event, field a sportovní marketing“. Kampaň tak postupuje do celoevropského kola.
Kampaň „Brno, co není“ měla za cíl představit zájemcům zábavnou formou místa, která se v budoucích letech změní k nepoznání. A to přímo v terénu. V jarní a podzimní části tak měli lidé možnost seznámit se například s Projektem tramvaj Plotní, výstavbou velkého městského okruhu, prodloužením tramvajové trati do Kampusu atd.
Kampaň byla postavena na šifrovacích hrách, v níž mezi sebou soupeřily týmy dobrovolníků.
„Naším úkolem bylo vyřešit složitou otázku. Jak povědět Brňanům o strategických projektech města a neunudit je přitom k smrti? Místo toho, abychom připravili klasickou brožuru nebo leták, jsme trochu popustili uzdu fantazii a přišli s kampaní ‚Brno, co není‘. Než se totiž poprvé kopne do země, všechny ty silnice, opravená nábřeží, nové bazény a tramvajové trati jako by nebyly,“ přiblížil kreativní myšlenku kampaně David Blažek ze společnosti MEDIA AGE, která na kampani spolupracovala. Spolu s nimi za kampaní stojí také společnost Cryptomania, která měla na starosti právě prvky gamifikace, a Majak Agency, jež pomohla s formulací samotné myšlenky.
„Brno, co není“ oslovilo v roce 2018 na internetu přes 760 tisíc lidí a na dopadové stránky strategických projektů i hry přivedlo téměř 44 tisíc návštěvníků. „I přes zdánlivě nudné téma se navíc podařilo zvednout Brňany ze židlí, vtáhnout je do hry a zároveň jim předat kvalitní informace o plánech města. Celkem se her zúčastnilo 2 206 hráčů a strategickým projektům při nich věnovali 10 734 hodin svého času,“ uvedla Kristýna Švarcová, uvolněná členka zastupitelstva pro oblast marketingu a cestovního ruchu.
Šifrovací hra rozšiřovala web s uzavírkami a strategickými projekty kopemezabrno.cz. Zájemci si některá její kola mohou stále zahrát. Registrace probíhá na https://ticbrno.cz/tymovehry.
Zdroj a foto: MMB