Brno zvítězilo ve 21. ročníku soutěže Zlatý erb, jejímž cílem je podpora rozvoje internetových služeb ve městech a obcích. Prvenství si město odneslo v kategorii Smart City a elektronická služba se svou identitou BrnoID, kterou využívá přes 50 tisíc Brňanů.
„Je to skvělá zpráva, která potvrzuje trend, kterým se jako město chceme nadále ubírat. I z nárůstu uživatelů vidíme, že o elektronickou identitu je zájem, a proto pracujeme na tom, abychom nabídku městských služeb na brnoid.cz rozšířili,“ uvedl náměstek primátorky Tomáš Koláčný, který má elektronickou službu v gesci.
Brňané si nyní mohou skrze elektronickou identitu BrnoID například nabíjet kredit na čipové hodinky pro vstup na městská sportoviště. Služba dále umožňuje pořízení elektronické předplatní jízdenky či placení odpadů. U těch je potřeba mít ověřenou fotografií, což učinilo 80 % registrovaných uživatelů. Do budoucna se počítá s rozšířením portfolia služeb navázaných na BrnoID.
V kategorii nejlepší webová stránka obce zvítězila obec Lovčice, mezi městy byla úspěšná Jihlava. Zvláštní cenu ministryně pro místní rozvoj za nejlepší turistickou prezentaci v kategorii města a obce získaly Karlovy Vary, v kategorii regionů Turistický portál hlavního města Praha, mezi turistickými atraktivitami uspěly webové stránky hradu Radyně.
Do 21. ročníku soutěže Zlatý erb se zapojily obce a města z celé ČR. Do soutěže bylo přihlášeno 435 projektů včetně soutěžících o Cenu ministryně pro místní rozvoj za nejlepší turistickou prezentaci. V Jihomoravském kraji bylo přihlášeno 30 projektů. Cílem soutěže je podpořit rozvoj internetových služeb ve městech a obcích.
Kompletní výsledky naleznete na webu www.zlatyerb.cz .
Zdroj: MMB
Foto: Žena za zrcadlem