Koktejlová kultura a film? Vypadá to jako funkční spojení. V brněnských barech jsou totiž drinky inspirované filmovými peckami velkým hitem.
Nejsou ve stálém menu, ale když už barmani koktejl na základě aktuálního filmového blockbusteru vymyslí a zařadí do časově limitované nabídky, bývá to trefa do černého.
Jak by asi chutnala sci-fi sága Duna, kdyby byla vyjádřená tekutým skupenstvím v koktejlové skleničce? Zjistit to můžete v podniku Slast, jenž je podle ankety Gourmet Brno momentálně nejlepším brněnským barem. Řekněte si o Vodu života, koktejl složený z ginu, sirupu z jahod a čaje sencha, čerstvé citronové šťávy, bylinky spiruliny a kokosové vody. Pro parádu ho ještě klarifikují neboli čiří mléčnou bílkovinou a zdobí zlatými třpytkami.
Od 1. dubna, kdy ji ve Slasti začali servírovat hostům, je Voda života suverénně nejprodávanějším koktejlem – prodaly se již více než dvě stovky porcí.
Za jejím úspěchem podle marketingové manažerky baru Slast Ivy Strouhalové stojí kombinace promyšlených odkazů na kultovní snímek a samotný fakt, že Duna překračuje hranice „pouhého“ populárního filmu a je spíše už kulturním fenoménem silně rezonujícím značnou částí společnosti.
„Vodou života pouštní lidé nazývají žluč písečného červa. Její konzumace způsobuje buď smrt, nebo získání speciálních schopností jako nahlížení do budoucnosti. Ve filmu je jasně modrá, stejně jako náš drink. Třpytky dopadající při servisu na hladinu koktejlu zase reprezentují koření – drahocennou surovinu vznášející se nad rozlehlou pouští,“ vysvětluje Iva Strouhalová některé koktejlovo-kinematografické asociace.
Důležitým marketingovým nástrojem je prezentace na sociálních sítích. A na nich získal drink z planety Arrakis značný dosah a pozornost. Na fanoušky filmu vizuály na sociálních sítích cílí opět různými odkazy, ale jejich atraktivita oslovuje i ty, kteří Dunu neznají.
„Voda života je typ koktejlu, který vidíte na fotce a zaujme vás na první dobrou. I kdybyste vůbec netušili, že nějaká Duna existuje, tak budete chtít ochutnat. Díky tomu je sexy pro všechny,“ dodává Iva Strouhalová.
Loni využili podobného filmového hype okolo snímků Barbie a Oppenheimer v Baru, který neexistuje, když ke konci léta na několik týdnů servírovali koktejly Bar-B Club a Oppenheimer Martini. Vypily se jich stovky.
Zdroj a foto: Lidi z Baru