Povídlai jsme si s Romanem Kopřivou, zakladatelem značky KOLOR, která teprve půl roku nabízí kvalitní cyklistické dresy, ale díky jejich originálnímu designu je stále více vidět.
Romane, co vás to napadlo, v době “koronakrize” tvořit novou značku?
Ten nápad byl právě koronakrizi navzdory. Už více, než 10 let prodávám ohňostroje a zábavní pyrotechniku a díky koroně vloni nebyly žádné párty, svatby, večírky a obrat šel o více než 50% dolů. Tak jsem musel přemýšlet nad tím, budu dělat, když se to nezlepší ( a ztím bohužel nezlepšilo). A protože docela aktivně jezdím na kole, tak jsem chtěl dělat něco k čemu mám vztah, tak mě napadly právě cyklistické dresy.
A jak vás napadla právě značka KOLOR ?
Možná to bude znít neuvěřitelně, ale první designy jsem měl vymyšlené dříve, než značku. Nad značkou jsem si skor dva týdny lámal hlavu, když jsem se vzbudil jednou kolem 4 ráno a viděl jsem před očima logo a název KOLOR. Tak jsem rychle vylezl z postele, nakreslil na papír a šel zase spát. Ráno jsem požádal kamaráda grafika, ať to nakreslí a bylo to.
Myslím, že to je dobrý název – je v tom ukryté slovo “kolo”.
Ano je to taková slovní hříčka. První a poslední písmeno jsou moje iniciály. Je tam ukryté slovo “kolo” a ještě se to rýmuje s našim nejprodávanějším designem “folklor”.
Ano, říkal jste, že nejprodávanějším designem je Folklor. To určitě vyžadovalo odvahu, pustit se do takového designu.
No, já pocházím z Dolních Dunajovic u Mikulova a žiju ve Znojmě, takže mám k folklóru a vínu hodně blízko, a když vidím, kolik cyklistů jezdí po vinařských cestách, tak mě napadlo, že by se takový design cyklistům z Moravy a těm co sem jezdí mohl líbit. A překvapilo mě, že první zkušební série byla vyprodaná dřív, než vyrobená.
Design vymýšlíte vy ve spoupráci s designéry, ale dresy vám vyrábí v Číně. Toho jste se také nebál?
V číně jsem už několikrát byl,protože z tama nakupujeme ohňostrojea tak vím, na co je si potřeba dát pozor. Nejdříve jsem oslovil několik výrobců nechal si poslat vzorky, vyzkoušel způsob komunikace a vybral ty nejlepší.
Jak to je s kvalitou?
V Čině si nechávají šít dresy mnohem větší a známější značky, než je kolor, takže o kvalitu se nebojím. A protože jezdím na kole docela dost a pár dresů už jsem vyzkoušel, od záčátku jsem chtěl jít cestou co nejvyšší kvality. I když dresy vyrábí v Číne, tak jsou z kvalitních materiálů a prefektně provedené. Například všechny dresy s krátkým rukávem jsou vyrobeny ze tří druhů materiálu, aby dokonale odváděly pot, ale přitom vám nebyla zima. Mají také malou zapínací kapsu a reflexní pruhy vzdau, což zatím nabízí jen velmi málo výrobců. Samozřejmostí jsou silikonové lemy v pase a kompresní lemy na rukávech, takže uspokojí i náročnější cyklisty.
Společně jsme napočítali, že nyní nabízíte 11 designů + 2 máte ve výrobě. Jaké jsou vaše další plány?
Každým dnem se chystáme spustit prodej i na Slovensku, tak jeden z designů je vyloženě slovenský. Díky přání našich zákazníků chystáme také širší sortiment cyklistických kalhot a kraťasů. Na podzim chystáme “vánoční zimní dres” a každý rok bychom chtěli přidat 3-4 nové designy.
Na jakou největší překážku jste zatím při budování nové značky narazil?
Nedá se říct, že by to byla zrovna překážka, ale nedávno mě docela zarazilo a naštvalo, když jsem zjistil, že podobný design jako je náš CZECH má také obal šunky od firmy Steinhauser. Myslel jsem si, že jsem zaplatil za exkluzivní design, ale někteří designéři pracují tak, že design jen trochu pozmění a prodávají ho dál. Naštěstí na té šunce jsou jen dá se říct útržky z našeho designu.
Protože jste sám vášnivým cyklistou, zmiňoval jste se, že kontakt s vašim zákazníkem prodejem dresu zdaleka nekončí.
Ano u některých zákazníku kontakt začne ještě před prodejem a uněkterých pokračuje i po prodeji. Na našem webu zákazníkům radíme, sdílíme různé zajímavé trasy a po rozvolnění koronavirových opatření chystám také společné vyjížďky s našimi zákazníky. Nejvíc se těším na ty, které budou spojené s návštěvami mých kamarádů vinařů kolem Pálavy.
Než jsme se pustili do tohoto zajímavého rozhovoru, tak jste se zmínil, že máte připravený i malý dárek pro naše čtenáře a fanoušky. Můžete nám ho představit?
Ano, tím dárkem je sleva 8% na nákup jakéhokoliv zboží na našem e-shopu – www.kolor.cz. Stačí na konci objednávky uvést dárkový kód BRNOTODAY a sleva bude automaticky odečtena.
Zdroj a foto: KOLOR