//Mimoúrovňová křižovatka u Kamenolomu. Kdy začne stavba?

Mimoúrovňová křižovatka u Kamenolomu. Kdy začne stavba?

V rámci řízení pro územní rozhodnutí se město Brno vyjádří k projektové dokumentaci stavby mimoúrovňové křižovatky u Kamenolomu.

„Dopravní řešení křižovatky u Kamenolomu není šťastné, především ve špičce komplikuje dopravu. Jediným možným řešením je vybudování mimoúrovňové křižovatky, která oddělí tramvajovou dopravu od automobilové. Díky novým lávkám se tu zvýší bezpečnosti, a to i pro chodce a cyklisty. Na dnešním zasedání jsme projednali vyjádření města k projektové dokumentaci záměru,“ uvedla primátorka Markéta Vaňková.

„Předložená dokumentace řeší výstavbu mimoúrovňové okružní křižovatky v prostoru mezi řekou Svratkou, místní čerpací stanicí a obchodním centrem UNI HOBBY. Konkrétně se bude jednat o křižovatku s pěti větvemi, dvěma mosty, lávkami přes dopravní koridor a přes řeku, které umožní pohyb automobilů podél řeky, a s tramvajovou tratí umístěnou pod okružní křižovatkou. Do ní budou napojeny připojovací a odbočovací větve z Kníničské radiály, z ulice Bystrcké a z obslužné komunikace vedoucí k obchodnímu centru,“ uvedl Petr Kratochvíl, radní pro oblast dopravy.

Realizace stavby vyvolá také přeložky technické infrastruktury a vybudování nových inženýrských sítí. „Součástí navrhovaného dopravního řešení je i prodloužení stávající komunikace u UNI HOBBY, rozšíření zastávky Kamenolom o zastávkový pruh včetně umístění přístřešku, nové chodníky, stezky pro pěší a cyklisty v ulici Kníničská a v lokalitě Palcary. Předložený záměr respektuje funkční regulativy ploch, a je proto v souladu s koncepcí územního rozvoje města. S předloženou dokumentací tedy souhlasíme,“ dodal radní pro oblast územního plánování a rozvoje Filip Chvátal.

Dále bude v následujícím stupni dokumentace prověřena možnost umístění zastávky Bystrcká. V kladném případě to bude řešeno v rámci samostatné dokumentace. Zároveň by stejným způsobem, tedy samostatnou dokumentací, měla být zajištěna úprava přístupu pěších k trolejbusové zastávce a k lokalitě Palcary.

Investorem stavby bude městská společnost Brněnské komunikace. Město bude na projektu spolupracovat s Jihomoravským krajem. Pokud nenastanou potíže, mohla by samotná stavba začít v roce 2024.

Zdroj: MMB
Vizualizace: Sagasta, s. r. o.