S příchodem Nového roku si 70 procent lidí z Jihomoravského kraje chystá dát alespoň jedno předsevzetí. Z exkluzivního průzkumu obchodů Albert vyplynulo, že nejvíce se jich bude týkat hubnutí, sportu a zdravého životního stylu. Jihomoravané jsou v předsevzetích rekordmany, naopak na Zlínsku si je dává jen každý třetí.
Z výsledků aktuálního průzkumu obchodů Albert vyplynulo, že nejčastěji si předsevzetí budou dávat obyvatelé Jihomoravského kraje. Do Nového roku je plánuje sedm z deseti Jihomoravanů. Nejčastěji se pak budou týkat hubnutí, zdravějšího jídelníčku a častějšího pohybu. Nejvíce skeptičtí jsou na Zlínsku, kde si podle průzkumu dá předsevzetí pouze 30 % místních.
Novoroční cíle ovlivňují nákupy
Odhodlání ke změně se promítá i do lednového obsahu nákupních košíků. „Přestože vidíme, že zákazníci se o zdravý životní styl zajímají čím dál tím více, a to po celý rok, k čemuž se je snažíme také sami inspirovat, začátkem roku se zvyšuje v řádu desítek procent například poptávka po bílých jogurtech,“ říká Barbora Vanko, tisková mluvčí obchodů Albert. „Vůbec největší měsíční poptávku v rámci sortimentu pak v lednu zaznamenáváme u oblíbených semínek, jako jsou chia, goji nebo slunečnicová,“ dodává.
Jižní Moravu pak následují obyvatelé Pardubického a Jihočeského kraje, kde si dá předsevzetí šest lidí z deseti. Nejvíce odhodlaní jsou přitom mladší mileniálové ve věku 18 až 26 let. Novoroční předsevzetí si bude dávat 69 % mileniálů z celého Česka. Lidé této věkové skupiny chtějí v novém roce také více cestovat a vzdělávat se. Češi ve věku 27 až 35 let by si pak přáli umět lépe nakládat s penězi a přestat kouřit. Lidé ve věku 36 až 44 let by zase rádi trávili více času s rodinou.
Chybí motivace a chuť se zavázat
Ne vždy se však radikální změně podaří dostát. 61 % respondentů odpovědělo, že se jim v minulosti podařilo některé své novoroční plány splnit, jiné však ne. Pouze 6 % lidí splnilo vždy všechny. Naopak žádné z předsevzetí, které si v minulosti dali, se nepodařilo splnit 13 % dotázaných. Zbývajících 20 % Čechů uvedlo, že si předsevzetí nedali nikdy.
Podle průzkumu obchodů Albert se pro rok 2019 nechystá k žádnému předsevzetí 44 % respondentů. Pro třetinu z nich postrádají smysl a další třetina dotázaných si myslí, že by je nesplnila. Zbývající Češi přiznali, že se nechtějí k ničemu zavazovat, předsevzetí je nemotivuje nebo dokonce stresuje.
Zdroj: AHOLD ČR, TS
Foto: BRNO today