Příští týden v neděli 15. prosince skončí výluka na hlavním vlakovém nádraží v Brně. Vlaky, které kvůli jeho rekonstrukci stavěly na židenickém a provizorním dolním nádraží, se vracejí zpět na hlavní nádraží. Nyní výluka vrcholí do nejtěžší fáze, spojení mezi hlavním a židenickým nádražím je zcela přerušeno.
Provizorní dolní nádraží přestane fungovat, veškeré vlakové spoje se opět vrátí na hlavní nádraží. Od 30. listopadu bude po dva týdny zcela omezena vlaková doprava mezi hlavním a židenickým nádražím. Na této trase prozatím nahradí vlaky tramvaje posílené linky číslo 2. Pro cestující, kteří pojedou ve směru na ulici Česká, budou k dispozici tramvaje linky 3 a také posilový spoj na této lince.
Konec výluky se dotkne také mimořádně prodloužených tras autobusových spojů, které nahrazovaly přerušený vlakový provoz do Chrlic. Jedná se o linky 509, 610, 611 a 612.
Výluka trvá rok, od loňského prosince. Správa železniční dopravní cesty dokončuje na hlavním nádraží nové staniční zabezpečovací zařízení za 1,8 miliardy korun, rekonstruovány byly také koleje a výhybky.
„Touto frekventovanou stanicí projede od nového jízdního řádu, který začne platit 15. prosince, až 620 vlaků denně. Z toho bude 430 osobních a spěšných, které doplní 190 spojů dálkové dopravy. Jde o další navýšení již tak vysokého počtu souprav projíždějících hlavním nádražím před zahájením celé rekonstrukce. Moderní zabezpečovací zařízení pomůže výpravčím zvládnout provoz, který je zejména v ranní a odpolední špičce velmi intenzivní,“ vysvětluje generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda a pokračuje: „V exponovaných časech je v podstatě vyčerpaná kapacita nádraží. A tak i když začneme používat moderní zabezpečovací techniku, musíme respektovat parametry stanice, která není nafukovací.“
Zdroj: MMB
Foto: BRNO today