//Řidiči MHD v Brně měli loni téměř 800 nehod, dvě třetiny nezavinili

Řidiči MHD v Brně měli loni téměř 800 nehod, dvě třetiny nezavinili

Řidiči Dopravního podniku města Brna se v loňském roce stali účastníky 795 nehod. Dvě třetiny kolizí nezavinili. Nejčastější střety byly s tramvajemi. Jejich příčina? Stejně jako v předešlých letech nedání přednosti při odbočování vlevo.

„Přesto, že už se dopravní situace téměř vrátila do normálu, počet nehod s naší účastí zůstává nižší než před covidem. To je dobrá zpráva, nicméně stále se musíme snažit působit jak na naše zaměstnance, tak na veřejnost, a tlačit tyto počty dolů. Naši řidiči ze 795 nehod zavinili třetinu – 233, přesto se budeme při pravidelných školeních zaměřovat na prevenci těchto případů. Stejně tak budeme dál šířit osvětu, kterou jsme zahájili loňskou kampaní Brnem bezpečně s Dopravním podnikem města Brna. V obrazovkách našich vozů tak například zůstanou sestřihy videí z nehod, které jasně zachycují jejich příčiny,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Ze statistik za loňský rok vyplývá, že nejčastější příčinou nehod s účastí vozů MHD je nedání přednosti při odbočování vlevo. „Řidič osobního auta hlídá provoz v protisměru a okamžik, kdy bude moci odbočit vlevo, ale zapomene se podívat do zpětného zrcátka, zda za ním nejede tramvaj,“ vysvětlil typický příklad dopravní ředitel Dopravního podniku města Brna Jan Seitl.

schéma nehody

Nedání přednosti v jízdě stálo za 35 procenty všech nehod. Hned na druhé místě se umístila nepozornost, která tvoří téměř 25 procent nehod a zbývajících 40 procent se dělí mezi couvání, nedodržení bezpečné vzdálenosti nebo nouzové brždění.

Ke kolizím nejčastěji dochází tradičně na nejfrekventovanějších místech – v ulicích Křenová, Veveří, na Palackého třídě, Vídeňské nebo Cejlu. Klesl počet zraněných účastníků – oproti předloňským 97 jich loni bylo na 64. Při žádné z nehod nedošlo k usmrcení člověka.

Nejvíce se loni bouralo v prosinci, a to 97krát, pak následuje červen s 85 nehodami. Nejklidnější doprava byla z hlediska provozu i nehod v červenci a srpnu, kdy se řidiči „ťukli“ 40krát. Nejméně nehod se odehrálo o nedělích (43), nejvíce ve čtvrtky (149) a pondělky (148).