Světluška, projekt Nadačního fondu Českého rozhlasu, se chystá na další Noční běh. Brno rozsvítí běžci ve čtvrtek 4. dubna, společně vyběhnou z hradu Špilberk ve 21.00. Registrace na místě bude probíhat už od 19.00. Světluška pro letošní kampaň zvolila motto „A jak to vidíš ty?“, pomocí něhož chce upozornit na problematiku zrakového postižení a zároveň vybídnout běžce k účasti na bězích. Tematicky doplní událost i doprovodný program, v rámci kterého se budou účastníci moci těšit například na zrakovou prevenci nebo masáže od nevidomých a slabozrakých masérů. Součástí 500korunové vstupenky bude pro každého účastníka sportovní vak v kombinaci buď s čelenkou, nebo čelovkou. Registrace na běhy jsou spuštěny na www.behprosvetlusku.cz.
Ačkoli předním osvětovým projektem Světlušky byla až doposud zejména Kavárna POTMĚ, letos se rozhodla zážitkový vzdělávací rozměr přenést i na Noční běhy. „Letošní pozvánka na sérii charitativních běhů pro Světlušku nás vrací k jejímu účelu. Kontext tmy je pro naše běžce chvilkovým zážitkem toho, s čím se každý den, každý rok, celý život potýkají lidé se zrakovým postižením. Kdy za světla viditelná bariéra v cestě se za tmy může stát ohrožením, kdy kapky deště mohou znemožnit venkovní orientaci, kdy hluk může umlčet přirozené orientační body. Každý zrakově postižený na svou cestu životem vidí jinak, i o tom budeme na bězích hovořit a vybízet běžce k pravidelné a důsledné péči o tento cenný smysl,“ vysvětluje záměr ředitelka Nadačního fondu Českého rozhlasu Gabriela Drastichová.
Na výběr bude i letos z jednoho (3 km), nebo dvou (6 km) okruhů. Není přitom nutné běhat, trasu lze klidně jen projít. Vítáni jsou zájemci všech věkových kategorií, kteří chtějí podpořit dobrou věc. Registrovat se mohou také firmy, které podpoří své zaměstnance ve sportovních aktivitách, a navíc udělají dvojnásobnou radost. Do běhu se opět zapojí zrakově postižení sportovci, které Světluška již 20 let podporuje v aktivním životě.
Na místě bude k dispozici občerstvení od generálního partnera Kaufland Česká republika, nealkoholická piva COOL či vodaNatura od Coca-Cola HBC. Na stánku hlavního partnera Hannah si běžci vyzkouší různé aktivity poslepu. Partner Forvia Hella se ve všech městech postará o světelné značení tras. Čelovky nezbytné pro noční výběh zajistí partner Emos. Běh zaštiťují rovněž partneři Herbadent, Best a ABB.
Zakoupení vstupenek na Noční běh pro Světlušku je možné zde Na videopozvánku se můžete podívat zde
O Světlušce
Světluška je dlouhodobý projekt Nadačního fondu Českého rozhlasu, který pomáhá těžce zrakově postiženým. Už od roku 2003 se Světluška snaží dělat radost hned dvakrát, a to jak nepřetržitou finanční pomocí zrakově postiženým, tak pořádáním osvětových a zážitkových aktivit pro všechny dárce. Shromážděné finanční prostředky do sbírky Světluška rozděluje celoročně nevidomým a slabozrakým žadatelům bez ohledu na věk. Více na www.svetluska.net.
Zdroj: Světluška