Rada města Brna včera schválila dodatek smlouvy se zhotovitelem první etapy stavby VMO Žabovřeská. Tato etapa je rozdělena do čtyř stavebních povolení, z nichž poslední bylo bezprostředně před nabytím právní moci letos v létě napadeno spolkem Voda z Tetčic. To znemožnilo zahájení stavby letos v srpnu. Aktuálně schválený dodatek, který ŘSD a město Brno uzavřelo se zhotovitelským sdružením, umožní zahájení stavby na těch částech, které platná stavební povolení mají. Staveniště bude zhotovitelskému sdružení předáno ve středu 3. 10.
Dodatek upravuje pouze smluvní podmínky vycházející z obchodních podmínek odsouhlasených společně se smlouvou o dílo. Specifikuje také stavební objekty, na které má dopad napadené stavební povolení. Jedná se o objekty realizované ŘSD, objekty, u kterých je investorem město Brno, dotčeny nejsou. Dodatkem také není dotčen ani termín, ani cena.
„Pan primátor pozval dopisem představitele sdružení Voda z Tetčic k osobnímu jednání, ten to ale odmítl,“ uvedl náměstek primátora města Brna pro oblast dopravy a investic Richard Mrázek.
„Nyní se může začít pracovat na rekonstrukci mostu na mimoúrovňové křižovatce Kníničská, povoleny jsou drážní a vodoprávní objekty a obslužná komunikace,“ upřesnil ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala.
„První etapa prací zahrnuje úsek od mimoúrovňové křižovatky Kníničská po budoucí vyústění tramvajového tunelu na Žabovřeské. Dojde zde k rozšíření stávající dvoupruhové komunikace na dělený čtyřpruh, úpravě ramp mimoúrovňové křižovatky, opravě stávajícího silničního mostu, výměně a doplnění protihlukových opatření. Stavět se bude také nová obslužná komunikace a rekonstruovat tramvajová trať,“ popsal primátor města Brna Petr Vokřál.
I. etapa prací:
Délka realizace: 20 měsíců
Celková cena nejlepší nabídky: 415 822 070,41 Kč bez DPH. Na základě smlouvy o spolupráci se o náklady na tuto stavbu dělí Ředitelství silnic a dálnic s městem Brnem, na město připadá částka 104 milionů korun
Druhým hodnoceným kritériem byla délka záruční doby a vítězné sdružení nabídlo 84 měsíců.
Po dobu první etapy výstavby bude zachován stávající provoz městského okruhu, bude se tedy projíždět stavbou, aby nedošlo k dopravnímu zablokování celé lokality.
Největší omezení se očekávají při rekonstrukci silničního mostu, kde kromě samotných oprav budou budovány i protihlukové stěny. Ředitelství silnic a dálnic společně s Brnem proto ve smlouvě požadují, aby práce na tomto mostě netrvaly déle než pět měsíců a současně aby se odehrály v jedné stavební sezóně. Klademe tak důraz na to, aby dopravní omezení trvala co nejkratší dobu.
Tramvaj bude v době stavby v dotčeném úseku jezdit po jedné koleji, dojde k posunu zastávky Bráfova cca o 150 metrů směrem do města.
Zdroj a vizualizace: MMB