//Zrekonstruovaná trať Obvodová a návrat k běžným jízdním řádům. Začátek září přinese změny v MHD i další hledání nových řidičů

Zrekonstruovaná trať Obvodová a návrat k běžným jízdním řádům. Začátek září přinese změny v MHD i další hledání nových řidičů

Se začátkem září končí letní omezení v brněnské MHD a jízdní řády se vrací k původním intervalům. Dopravní podnik města během léta zrekonstruoval tramvajovou trať v ulici Obvodové, kam se vrátí tramvajový provoz. Naopak začíná generální rekonstrukce ulice Údolní, jejíž součástí je i modernizace tramvajové trati. DPMB o prázdninách intenzivně pokračoval v hledání řidičů autobusů.

„Po prázdninách bychom všechny cestující chtěli přivítat zpět v našich vozech, v původních intervalech a na nově opravené trati do Bystrce. Během dvou měsíců se nám podařilo zmodernizovat 1330 metrů dvojkolejného úseku od mostu přes Svratku až po zastávku Přístaviště. Kromě nové odhlučněné trati cestující ocení i zrekonstruované zastávky a místní obyvatelé instalaci další protihlukové stěny,“ uvedl Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna.

Tramvajové linky 1, 3, 10 a autobusové linky 52,54 a 302 se tak vrátí na své původní trasy. Cestujících MHD v Brně se však od začátku září dotkne kompletní rekonstrukce ulice Údolní. Všechny informace týkající se vedení linek zájemci najdou na www.dpmb.cz.

Letní prázdniny a období čerpání dovolených bohužel znovu poukázaly problém, se kterým se Dopravní podnik města Brna dlouhodobě potýká – nedostatek řidičů autobusů. Projevuje se zejména při zátěžových obdobích jako jsou právě prázdniny nebo výluky, kdy je nutné tramvajovou dopravu nahrazovat autobusovou. „Abychom tuto situaci alespoň částečně zmírnili, rozhodli jsme se nabídnout finanční motivaci našim stávajícím řidičům tramvají. Každému, kdo se rozhodne přejít na řízení autobusu, nabízíme jednorázový bonus ve výši 80 tisíc korun. Tímto krokem se snažíme zajistit, aby naši cestující mohli nadále spoléhat na kvalitní dopravní služby. Je však důležité si uvědomit, že nedostatek řidičů není pouze problémem našeho města, ale celého dopravního sektoru v České republice. Pokud nedojde ke zvýšení zájmu o tuto profesi, můžeme se v budoucnu dostat do situace, kdy nebudeme schopni zajistit všechny potřebné spoje nad rámec běžných jízdních řádů – tedy spoje posilové a spoje náhradní dopravy,“ sdělil Havránek.

DPMB zaměstnává 1400 řidičů. V posledních dvou letech se i díky náborové kampani podařilo doplnit řidiče tramvají, avšak nedostatek v autobusové a trolejbusové dopravě přetrvává. „Zaměstnáváme 520 řidičů autobusů v hlavním pracovním poměru a pomáhá nám 120 brigádníků. Do plného stavu bychom potřebovali padesát kvalifikovaných řidičů autobusů,“ vysvětlil Jan Seitl, dopravní ředitel DPMB s tím, že vzhledem k výlukám a mimořádným událostem nebo velkým akcím je posilová autobusová doprava personálně nejnáročnější.

V platnosti je stále náborový příspěvek, díky kterému si všichni noví řidiči přijdou na 100 tisíc korun, kvalifikovaní řidiči autobusů získají 150 tisíc korun. DPMB nabízí i program doporučení, kdy zaměstnanec DPMB, pokud doporučí nového kolegu na vybrané pozice, získá odměnu 10 tisíc korun.

Zdroj: DPMB